A digitális marketing az agrár szektorban is többszörösére növelheti egy vállalkozás forgalmát. De pontosan milyen eszközök és lehetőségek állnak rendelkezésre az internetes értékesítéshez, ügyfélszerzéshez? Dallos Zoltán marketingszakértőt, a DLX MEDIA alapítóját kérdeztük a témában.

Hirdetés (x)Hirdessen a Farmer Magazinban!
E-mail: hello @ summary.hu
Médiajánlat

Miért előnyös kihasználni a digitális marketing adta lehetőségeket?

  • Megfelelő áron értékesíthetők a termékek és a szolgáltatások. Legyen szó mezőgazdasági gépek vagy agrár szolgáltatások eladásáról, a cégek gyakran alacsonyabb áron értékesítik, mint amennyiért valójában lehetne.
  • Közvetlenül a végvásárlók vehetik meg az árukat. Mivel az online értékesítésnek köszönhetően nincs szükség közvetítőre, így ugyanazért a termékért sokkal többet kérhetnek a termelők és a kereskedők.
  • Pontosan megszólítható a célközönség. Célzott internetes hirdetésekkel kor, nem és érdeklődési körök, illetve internetes tevékenységi szokások alapján célozhatók meg az elérni kívánt emberek.

Milyen digitális marketing megoldások léteznek az agrár szektorban?

Habár minden szakmának és iparágnak megvannak a maga sajátos jellemzői, az online marketing lehetőségeket az adott vállalkozás típusától függetlenül érdemes kiaknázni.

Az agrár szektorban mozgó cégek alapvetően ugyanazokat az online hirdetési platformokat és technikákat, illetve ugyanazokat az értékesítési tölcséreket és adatelemző eszközöket használják, mint a szórakoztatóipari termékeket értékesítő webáruházak vagy az internetes ruhaboltok.

Nézzük a lehetőségeket:

Közösségi média hirdetések

A Facebookot és az Instagramot szinte mindenki használja. Még ha nem is tölt túl sok időt valaki a közösségi média böngészésével, egy jól célzott hirdetéssel minden bizonnyal megszólítható. Például, ha aprómag vetőgépeket szeretnénk eladni, akkor megcélozhatjuk azokat a cégtulajdonosokat, akik konkrétan az agráripar ezen területén tevékenykednek.

Mi az a remarketing hirdetés?

  • Remarketing hirdetésnek nevezzük azt, amikor azokat a felhasználókat célozzuk meg a hirdetéseinkkel, akik korábban valamilyen módon már találkoztak a vállalkozásunkkal. Ilyen lehet, ha valaki már járt a weboldalunkon vagy kedvelte a Facebook oldalunkat, vagy akár korábban már vásárolt is tőlünk az interneten.

Google Ads

A világ legnagyobb keresőmotorját napi szinten használjuk. A régen Google AdWords néven futó Google Ads esetében mi adhatjuk meg, hogy melyik kulcsszavakra és kifejezésekre való kereséskor jelenjen meg a hirdetésünk a felhasználóknak. Szintén részletesen célzott marketing kampányokat hozhatunk létre, a költségvetésünk feletti maximális kontrollal.

Miért célszerű kihasználni a Google Shopping lehetőségeit is?

  • A Google Shopping hirdetések azok a képekkel és árakkal ellátott hirdetések, amelyek azonnal megjelennek a keresőben. Ennek köszönhetően a hagyományos, kizárólag szöveg alapú hirdetésekhez hasonlítva sokkal nagyobb átkattintási arányt (Click-Through Rate-t) generálhatunk.

Keresőoptimalizálás (SEO)

Ha nem szeretnénk minden egyes kattintásért fizetni, akkor a keresőoptimalizálás mellett tanácsos dönteni.  Ilyenkor a Google organikus helyezéseiért, azaz a Google által automatikusan kidobott pozíciókért versenyzünk. A keresőoptimalizálás lényege elsősorban olyan releváns tartalmak készítése, amelyek a felhasználók keresési szándékait szolgálják ki. Például, ha valaki az agrár pályázatok kifejezésre keres, akkor kizárólag agrárszektori pályázatokat kilistázó weboldalakat szeretne látni, ezért erre a kulcsszóra ilyen jellegű honlapot kellene készíteni.

Mi szükséges a sikeres SEO-hoz?

  • Minőségi, releváns tartalmak készítése
  • Felhasználóbarát, gyors weboldal
  • Linképítés

Tartalomgyártás saját weboldalra

Nincs is jobb szakmai referencia annál, mint amikor a saját céges weboldalunkon adunk át értékes információkat. Legyen szó a magyarországi földművelés helyzetéről írt blogbejegyzésekről vagy a legújabb technológiákat használó burgonyaszedő kombájnok bemutatásáról, a minőségi tartalomgyártás mindig hitelességet épít. Nincs ez másképp az agrárpiacon sem.

További népszerű platformok használata

Az online marketing napról napra fejlődik. Egyre kifinomultabb hirdetési lehetőségek állnak rendelkezésre, illetve egészen új alapokra épülő platformok hódítják meg akár pillanatok alatt az internetet. Éppen ezért célszerű mindig figyelni az új trendeket.

Mely egyéb platformokon arathatnak sikert az agrárpiaci szereplők?

  • YouTube
  • Pinterest
  • Twitter
  • Tik-Tok

Digitális marketinggel a földből kinőtt startup cégek és a piacon már komoly hírnevet kiépítő vállalkozások is nagyot lendíthetnek a forgalmukon. Szerencsére profi online marketinggel az agrár szektorban is ugyanolyan gyümölcsöző lesz a befektetett munka, mint bármely más területű céges weboldal vagy webáruház esetén.

Tetszett a cikk?
Ne felejtsétek el megosztani! Köszönjük!

FARMER MAGAZIN A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Facebook CSOPORTUNKBAN szakmai témákat vitatunk meg, Facebook OLDALUNKON pedig értesülhetsz a legfrissebb hírekről. Kövesd a Farmer Magazint a közösségi média oldalakon is!